Se anunta inca un weekend plin. E vara, e soare, e caldura, dar asta nu inseamna ca toata lumea fuge la “marea inghesuiala”, unde domnesc pitzipoancele si smecherii de Dorobanti, iar aerele sunt pana la cer (cam in aceeasi cantitate precum prostul-gust). Don’t get me wrong, iubesc marea just as much as the next person, doar ca mi-e dor de ceea ce insemna marea inainte sa fi aparut toate aceste specii noi si fascinante care fac obiectul Atlasului de mitocanie urbana.

Aaaanywho…nu vreau sa insist pe ceea ce nu-mi place. Mai bine sa vorbim despre ceea ce ne intereseaza – e vara, e soare, e caldura, iar weekendul acesta (23-25 iulie) are loc Festivalul “Sighisoara Medievala”. Yey! Aceasta este a 18-a editie a festivalului, iar tema aleasa este “Intoarcerea cavalerilor” – importante ordine cavaleresti vor marsalui prin oras timp de 3 zile in cautarea hotilor de cai, totul culminand cu o “executie” publica 😀 Uuuu! Sounds fun, huh? Ce sa mai zic de cursuri de dans medieval, demonstratii cavaleresti, lupte, parade, concerte…retragere cu torte si niscai focuri de artificii.

Nu am mai mers la Sighisoara in timpul festivalului de vreo 2 sau 3 ani, dar nici acum nu am uitat o faza cel putin freaky de ultima oara cand am ajuns acolo. Nici nu intram bine in cetate dupa ce ne cumparasem bilete si ne trezim ca ne abordeaza un tip ciudat: “Vreti sa va bat un cui prin mana?”…WTF?!? Am refuzat politicos domnul care avea o mana manjita cu ceva rosiatic care se voia a fi sange, iar in cealalta mana tinea un ditamai cuiul ruginit si ne-am vazut de vizitat, cu toate ca respectivul tot striga din spatele nostru ca “Sigur nu doriti? Poate doreste fetita” (fetita fiind sora mea). Jeez! 🙂

Nu tin neaparat sa ma reintalnesc cu domnul din povestioara de mai sus, dar mai am putin si sar intr-un picior de fericire. Going there with some fun people, cazarea se prevede a fi intr-un loc frumos (undeva la vreo 20 de km de Sighisoara, ca deh, asa patesc cei care se hotarasc pe ultimul moment ca vor la festivalul medieval), iar atmosfera din timpul festivalului mi-a placut intotdeauna – vanzoleala continua din jurul tau, participantii la festival care-si intra atat de bine in rol, costumele, piesele de teatru (eh, de ce nu pana si cate un ciudatzel precum cel cu tepusa reuginita 🙂 ). Dar ceea ce imi place cel mai mult e sa vezi ca mai exista oameni cu adevarat pasionati de ceva care nu e neaparat o sursa de profit, de ceva care pentru altii pare de neinteles, insa pentru ei reprezinta mai mult decat o distractie de weekend.

Detalii si poze la intoarcere. Have a great weekend y’all! I sure will 🙂

