Cand eram pe cale sa-mi pierd speranta in generatia noastra (de fapt, nu atat in generatia noastra, ci in cele care vin din urma rapid – foarte rapid!), in capacitatea noastra de a aprecia cultura, nu doar de a consuma lucruri, idei si fenomene ieftine si facile…niste copii grozavi au reusit sa-mi demonstreze contrariul.

Miercuri, 24 noiembrie 2010, La Tevi pub, Seara de caricaturi si portrete organizata de ARTileria. Stef, un tip destept si un bun prieten, ma tot chema de vreo luna cel putin sa vin sa vad cu ce-si bate el capul saptamana de saptamana – adica serile de caricaturi si portrete si evenimentele PARTYleria. Din motive mai mult sau mai putin valide, pana saptamana aceasta nu am ajuns la niciunul dintre evenimente. Dar saptamana aceasta, profitand de o zi libera fix cand altii s-ar ruga sa aiba parte de una (deh, asa e programul meu la munca, cu avantaje si dezavantaje in functie de cum privesti problema), am decis ca e momentul sa trec si eu pe la seara de caricaturi si portrete.

Am mai racolat inca 3 prieteni si am purces spre La Tevi. Acolo am dat peste o atmosfera relaxata si concentrata in acelasi timp. Copiii de care va ziceam erau in plina activitate – studenti la Universitatea de Arte si Design din Cluj, ei au oferit tuturor doritorilor portrete si caricaturi, muncind cu o rabdare si cu o implicare demne de toata admiratia. Fitze – lipsa; buna dispozitie, zambete si pasiune pentru arta – din plin! Am plecat de acolo cu o stare de exaltare (datorata nu doar vinului fiert delicios consumat 😛 ) care inca nu ma parasise in dimineata urmatoare. E atat de placut si de datator de speranta sa vezi ca in epoca hipervitezei si consumerismului absurd inca exista persoane carora le pasa sa-si hraneasca sufletul (si sa ni-l hraneasca si noua, sau macar sa ne invete cum sa ni-l hranim singuri), care aleg sa incetineasca ritmul pentru a savura un pahar cu vin sau o bere in timp ce poarta un dialog in adevaratul sens al cuvantului.

Daca vreti sa schimbati putin ritmul, daca vreti sa respirati niste cultura fara factorul plictis la care v-ati gandi poate in cazul culturii “traditionale” sa-i zicem, fiti cu ochii pe ARTileria si pe evenimentele organizate de copiii astia talentati si pasionati.

